Chevrolet Camaro - pokračování tradice
Na Ženevském autosalonu si ne náhodou odbyl svoji evropskou premiéru pravý americký „muscle car“ Chevrolet Camaro se šestilitrovým osmiválcem. Společnost Chevrolet Europe se totiž rozhodla, že od roku 2009 bude tyto automobily dovážet do Evropy.
Jako správný výkonný automobil kombinuje Camaro páté generace dramatický design s nevšedním výkonem. Zároveň oživuje duch jednoho z nejpopulárnějších sportovních kupé všech dob a definuje Camaro pro novou generaci příznivců.
Studie Camaro ztělesňuje výkon a posedlost první generace, která patří dodnes mezi nejvyhledávanější sběratelské automobily. Nová generace disponuje motorem s příznivou spotřebou a dokonalejším podvozkem. Cílem je přiblížit sportovní kupé mladším enthusiastům, ale zároveň zachovat přízeň současných příznivců. Miliony lidí se zamilovaly do Camara z nejrůznějších důvodů, především pro krásný vzhled a poskytované výkony, které konkurovaly drahým evropským vozům GT. Byly praktická i pro každodenní využití a cenově dostupná.
Základní proporce, to znamená dlouhá kapota, mohutné blatníky, krátká střecha a široký rozchod kol nenechají nikoho na pochybách, že jde o výkonný automobil. Dominantní přední maska a výklenek na kapotě (podobně jako Corvette V8), velká kola a pneumatiky a viditelné brzdové kotouče signalizují, co všechno studie v sobě skrývá. Kokpit je umístěn mezi ostře definovanými tvary blatníků, využívající designerské prvky inspirované bojovými letadly a novou Corvettou.
Design exteriéru se odráží také v interiéru, kde se prolínají futuristické prvky s retro stylem. Přední sedadla mají vestavěné bezpečnostní pásy a čtyři cestující si užijí více než dvoumetrovou šířku. Oranžové prvky se odvolávají na první generaci, ale celkově interiér vyzařuje přiměřenou funkčnost očekávanou u vysoce výkonných vozidel Chevrolet.
Studii pohání nejnovější generace benzinového vidlicového osmiválce (small block) 6.0 o výkonu 400 k, který je kombinován se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Motor je vybavený systémem Active Fuel Management, umožňující odpojení čtyř válců v případě částečného zatížení motoru. Tím se sníží spotřeba paliva na průměrných 7,8 l/100 km při jízdě po dálnici. Odstupňování převodovky umožňuje razantní zrychlení, bezpečné předjíždění a příjemnou hospodárnou jízdu. Rozměry vozidla kupodivu odpovídají městskému provozu a příměstským parkovištím.
Moderní sportovní automobily musí poskytovat víc než pouze rychlou jízdu po rovině. Proto je Camaro vybaveno moderním podvozkem a pohonem zadních kol. Nezávislé zavěšení kol využívá vinuté pružiny s progresivní charakteristikou a plynové tlumiče.
Vzhledem na bohatou historii názvu Camaro se rozhodl tým designerů General Motors vytvořit ódu na původní Camaro a současně vyvinout na první pohled moderní automobil. Jasnou inspirací byla první generace z roku 1969. Tým designerů ve Warrenu (Michigan, USA) se také obrátil svoji pozornost také na nejnovější Corvettu a bojovou stíhačku YF-22. Nový model páté generace je bezpochyby exkluzivnější než předchozí
Základní technické údaje
Motor: benzinový V8 6.0
Výkon: 298 kW (400 k)
Rozměry: 4730 x 2022 x 1344 mm
Rozvor: 2806 mm
Rozchod kol: 1620/1607 mm
Kola vpředu/vzadu: 21“/22“
Pneumatiky: 275/30 R21 (vpředu), 305/30 R22 (vzadu)
Z historie
První Chevrolet Camaro byl představen v roce 1966 jako odpověď GM na sportovní Ford Mustang, do sériové výroby se dostal o rok později. Takže letos slaví 40. narozeniny. Zájemci si mohli tehdy vybrat mezi kupé s pevnou střechou a pěti sedadly nebo kabrioletem, a benzinovými motory V6 3.8 nebo V8 5.7. Existoval v 80 továrních variantách a 40 typech, přičemž nejsilnější byl Z28 s výkonem 305 k. U prvních verzí byly k dispozici tři převodovky – třístupňová mechanická s pákou pod volantem, čtyřstupňová mechanická s pákou na podlaze nebo automatická. Jen v letech 1967 až 81, v době největšího rozkvětu Camara, bylo vyrobeno přes 2,6 milionů těchto vozů.
Chevrolet Camaro
Těhcto vozů je víc než dost, takže jse podíváme pouze na 2 Generace těchto již dnes klasických „nadupaných“ vozů
První generace (1967–1970)
V září 1966 se představil vůz Chevrolet Camaro a v roce 1967 vykročilo s verzemi kupé a kabriolet. Camaro mělo ve předu pomocný ocelový rám, přední kola byly nezávisle zavěšeny s dvojitými trojúhelníkovými rameny, zadní náprava pak na půleliptických pružinách. Ke standartu Camara byly bubnové brzdy na všech kolech, třírychlostní manuální přvodovka a řadový šestiválec, který měl objem 3767 ccm a max. výkon byl 140 koní.
Základní výbava stála 2 466 dolarů a za menší příplatek měl zákazník možnost si vylepšit karoserii nebo interiér. Byly to dvě verze, Rally Sport (RS) a verze Super Sport (SS). Modely řady RS měli luxusnější interiér, skryté přední světlomety a odlišná parkovací a zadní světla. verze SS měla výkonnější motor, objem byl 5 733 ccm a max. výkon byl 255 koní. Nabízel se i motor „Big Block“ s 6,5 litrovým objemem, který měl 240 kW a později 276 kW. Obě verze šli objednat dohromady, tedy Chevrolet Camaro RS/SS.
U modelů v roce 1968 byl provedeny malé změny, lehce se pozměnila přední maska chladiče a zmizela větrací okénka. Ty byly nahrazeny ventilací (Astro ventilace). Navíc byly přidány obrysová boční světla. Podvozek byl upraven tak, aby při rychlém rozjezdu neodskakovala zadní kola.
Výrazná změna přišla v roce 1969. Chevrolet Camaro dostalo nové blatníky, novou přední masku a zadní světla rozdělili do tří segmentů, tím vozy vypadaly širší a nižší. Uvnitř byla použita nová přístrojová deska a pohodlnější sedadla. Rozšířila se nabídka motorů. Nyní byly k dostání nové motory, pětilitrový V8 se 147 kW a 5,7 litrový V8, který měl 188 kW.
Největší raritou vozů Camaro je model Camaro ZL1, který měl objem 7 litrů a motor V8 se 425 koňmi. Vozy byly navrženy pro závody NHRA Super Stock. Vyrobilo se jich pouze 69.
Druhá gemerace (1970–1981)
Druhá generace vozů Chevrolet Camaro, která se vyráběla 12 let. Design byl trochu inspirovaný od vozů Ferrari, jednalo se především o vysunutou masku chladiče. Nové Camaro bylo větší a težší. Předstala se vyrábět verze Cabriolet. Nový interiér byl luxusnější oproti první generaci, ale byl méně sportovnější.
Základními motory se stal řadový šestiválec o objemu 4.1 litrů a výkonem 155koní. Řady motorů V8 byly: 5,0l/147kW, 5,7l/184kW a 6,5l/258kW. Dále se nabízely RS/SS provedení, ale „klasikou“ byl model Z-28, který poháněl motor LT-1 s objemem 5,7l/265kW, a byly nabízeny i s automatickou převodovkou.
V roce 1971 přisla menší krize ohledně emisních poměrů. GM musel snížit kompresní poměry motorů, kvůli bezolovnatých benzínům. Zavedl novou kvalifikaci motorů, dříve „Gross“, nyní „net“. Řadový šestiválec s označením „gross“ měl 155 koní, ve verzi „net“ měl jen 110 koní.
V roce 1973 dostal Chevrolet Camaro mírně upravené nárazníky a veze SS nahradila verze Type-LT, zde došlo ke sloučení luxusních doplňků do jednoho balíčku. Modely Z-28 dostali poprvé klimatizaci. V následujícím roku dostalo camaro hliníkové nárazníky, které splňovali pětimílové nárazové zkoužky. Modelový rok 1975 dostal nová zadní okna, která více zasahovala do boků vozu. Novinkou byl představen voubarevný vůz Rally Sport.
V roce 1977 dosáhl vůz Chevrolet Camaro hranici prodaných vozů, prodalo přes 282 tisíc vozů, z toho 85 tisíc bylo typu Z-28. Verzi Type-LT nahradila verze Berlinetta, navíc všechny vozy dostaly nový přístrojový panel. Camaro 350 doatlo efektivní vyboulení na kapotu, které naznačovalo pod kapotou silný motor 5,7 litrů V8 se 127 kW.
Komentáře
Přehled komentářů
Pression arterielle est comment calleux votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque temps votre moelle bat, il pompe le sang tout au long vos arteres a la flanerie de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-pas-cher-inde-portugal/
Depiction of Blood Pressing
(AScapcogeole, 28. 7. 2018 4:51)
Pression arterielle est comment poupe votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur essence pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque age votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang tout au long vos arteres a la prendre facilement de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-naturel-plante-jardin/
Blood pressure - If you prerequisite distinguish more
(AAberrethy, 8. 10. 2018 4:39)